kak-delayut-perlamutrovye-shkatulki.html

Перламутр, лак для фарбування і деревина - три основні матеріали, необхідні для створення шкатулок з перламутровою інкрустацією. Процес створення включає в себе близько 45 трудомістких етапів. Перший крок - це створення основного каркасу або «скелета», використовуючи деревину червоної або Орегонської сосни, Зельцова, Павлівна або іншої деревини високої якості. Перламутр, лак для фарбування і деревина - три основні матеріали, необхідні для створення шкатулок з перламутровою інкрустацією. Процес створення включає в себе близько 45 трудомістких етапів.

Коли каркас відполірований належним чином, він покривається рівномірно з усіх боків «саенгот» або «свіжим лаком». Потім накладається другий шар лаку - «орчільджук» ( «лакова паста»), щоб заповнити всі кути або щілинки в каркасі. Потім поверхню лакованого об'єкта покривається тканиною з конопель. Після цього повторюють процес сушіння і забарвлення, часом більше 12-ти разів, перш ніж почати інкрустацію перламутром. Заключна стадія включає в себе ще один тривалий процес повторної шліфування, лакування і полірування. Таким чином, лакування предмета при нанесення перламутру, яким би крихітним він не був, може тривати місяці і навіть роки.

kak-delayut-perlamutrovye-shkatulki.html

У Кореї техніки інкрустації при створенні перламутрового декору діляться на два типи: Юремджіль ( «наповнює») і Кенемджіль ( «ріжучий»). Перший метод підходить для таких сюжетів як візерунки з птахами і квітами. Робиться це на перламутрових заготовках, які пізніше можна прибрати за допомогою ножиць. Поява стрічкової пилки на початку 20-го століття значно спростило процес зняття заготовок, а також сприяло створенню декору ще меншої товщини.

Другий метод, Кенемджіль, набагато старше, він винайдений за часів династії Корі. Тут майстри використовують інструменти з гострим металевим закінченням, щоб можна було відрізати тонкі крихітні смужки під назвою «сангса» ( «фігурне нитка»). Коли від перламутрових заготовок відрізано достатню кількість смужок, майстер по інкрустації накладає їх одну за одною на поверхню каркаса, щоб сформувати образ, фігуру або пейзаж. Корейці часто порівнюють цей трудомісткий і складний процес з вишивкою по шовку, оскільки майстри повинні бути гранично обережними, мати тверду руку і мати високий рівень майстерності.

За традиційним методом інкрустація починається з нанесення клею на поверхню каркаса, який потім відкладається на деякий час для підсихання. Після того як він висихає, майстер накладає перламутрові «нитки» на поверхню виробу. Самою незвичайною частиною цього процесу інкрустації є те, що ремісник буквально облизує поверхню яиком, щоб створити оптимальну температуру і вологість для ниток і каркаса, щоб вони склеїлися. Старовинна приказка говорить: «Потрібно проковтнути Маль (приблизно 5 галонів) риб'ячого клею, для того щоб стати хорошим майстром по перламутровою інкрустації.» Ця неймовірна процедура демонструє рівень посвячення, любові до своєї справи і жертовності корейських майстрів по перламутру, роботи яких гідні всіх докладених зусиль.

Наприклад, майстер Наеджон Сон Бен-Ун, один з кращих в методі Кенемджіль, отримав звання Майстра, через те, що відродив і удосконалив традиційну техніку, яка сходить до періоду Корі. Він цурається використовувати нові сучасні матеріали і інструменти. Сон Бен-Ун сам винайшов новий ніж сангса, що допомагає робити надзвичайно дрібні порізи і інкрустації.

Більше 1000 років тому, при Корі, шкатулки з перламутровою інкрустацією були найбажанішими скарбами в східній Азії. Хоч це королівство вже давним-давно пішло в історію, слава про лакованому перламутрі залишилася по сьогоднішній день. Завдяки надзвичайним зусиллям майстрів, розкривається всю пишноту і блиск цього виду мистецтва.

Подивитися і вибрати перламутрову шактулку зроблену корейським майстром ви можете в розділі «Скриньки».